Google, BelgiŽ

Thierry Geerts (topman Google BelgiŽ) ziet een mooie toekomst voor internetreclame - E-Business - Nieuws

Thierry Geerts (topman Google BelgiŽ) ziet een mooie toekomst voor internetreclame - E-Business - Nieuws

In e-commerce is BelgiŽ een onderontwikkeld land, zegt Thierry Geerts, de algemeen directeur van Google BelgiŽ. Daardoor verliezen bedrijven omzet aan buitenlandse concurrenten. Ik lig daar 's nachts wakker van..  [...] In BelgiŽ is de e-commerce wel met 23 procent gestegen, maar dat is niet genoeg. Dankzij het internet kunnen Belgen gemakkelijker in het buitenland aankopen. De consument is aan de macht. Volgens mij beseffen Belgische bedrijven dat nog niet goed. Ik lig er echt wakker van dat e-commerce hier nog onderontwikkeld is.  [...] Geerts. Daar is Google zich van bewust. We hebben ook belangrijke activiteiten in die displayadvertenties. Bij concurrenten koopt een bedrijf meestal voor een bepaalde periode een positie op een bepaalde site. Wij hebben een netwerk van samenwerkende sites.  [...]

Thierry Geerts (topman Google BelgiŽ) ziet een mooie toekomst voor internetreclame - E-Business - Nieuws

‘Er komt een oorlog om reclame' - Trends Summer University - Dossiers

‘Er komt een oorlog om reclame' - Trends Summer University - Dossiers

Wie zich al te veel toespitst op de bescherming van een bestaande business, blijft ter plaatse trappelen, waarschuwde Thierry Geerts, country director van Google BelgiŽ. Google heeft vooral televisie in het vizier. De nieuwe tv-toestellen die aan het internet kunnen gekoppeld worden - en die wereldwijd al 27 procent van de verkoop uitmaken - brengen volgens het onderzoeksbureau NPD Display Search de wolf in de schaapskooi.  [...] Die vergoeding moet vooral van de reclame komen. In BelgiŽ gaat ongeveer 40 procent van de budgetten van de adverteerders naar televisie. En het is op dat enorme manna dat nieuwkomers als Google uiteraard azen. Delusinne vraagt dan ook dat de uitdagers op Europees niveau gereguleerd worden, opdat ze de klassieke productie van content niet zouden schaden.  [...] Als ik daar geen toegang meer toe krijg, ben ik verloren. Op termijn is het risico groot dat de lokale content opdroogt. Want wat gaat Google met zijn televisieaanbod brengen Zeker niet de lokale informatie die wij bieden.  [...]

‘Er komt een oorlog om reclame' - Trends Summer University - Dossiers

Belgische kmo's laten te veel kansen liggen op het internet - Belga Economie

(Belga) Belgische kmo's zijn zich vaak niet voldoende bewust van het potentieel van internet als promotie- en verkoopkanaal. Dat blijkt maandag uit een debat over het belang van een goed gebruik van internet door kmo's. De deelnemers vinden dat alle betrokken instanties, zoals de overheid, de kmo's moeten stimuleren om in hun businessplan een internetstrategie op te nemen, want, zeggen ze, ook voor de bakker op de hoek kan internet een nuttig instrument zijn.  [...] en het debat namen onder andere Google, Unizo en minister van Ondernemen Vincent Van Quickenborne deel. Ze baseerden zich voor hun conclusie op eigen ondervindingen en op cijfers. Zo bleek uit een recent onderzoek van DNS dat meer dan de helft van de Belgische kmo's geen website heeft.  [...] Ook Julien Blanchez, marketingdirecteur van Google BelgiŽ, benadrukt het belang van internet. Onderzoek toont aan dat kmo's die actief zijn op internet, succesvoller zijn, sneller groeien en (potentiŽle) klanten beter weten te bereiken. Ter illustratie verwijst Blanchez tot slot naar dmLights uit Heist-op-den-Berg, dat de afgelopen vijf jaar een stijging van 600 procent zag van de verkoop van verlichting, puur door de inzet van e-commerce.  [...]

Belgische kmo's laten te veel kansen liggen op het internet - Belga Economie

Verkoop uw Google-aandelen  - Finance - Nieuws

Verkoop uw Google-aandelen - Finance - Nieuws

Die belasting wordt geheven op elk afgesplitst Google C-aandeel van ongeveer 600 dollar. De heffing bedraagt dus 150 dollar, wat per Google-aandeel van ongeveer 1200 dollar neerkomt op een verlies van 12,5 procent voor de belegger. En dat terwijl hij geen dollar rijker wordt van de opsplitsing, hij gaat er qua stemrechten zelfs nog verder op achteruit.  [...] Het blijft een oud zeer dat bedrijfstechnisch neutrale operaties in BelgiŽ toch stevige fiscale gevolgen kunnen hebben, omdat de Belgische fiscus ze als een dividenduitkering interpreteert. Belgische aandeelhouders van Google doen er dus veiligheidshalve goed aan voor donderdag hun Google-aandelen te verkopen, als ze geen 12,5 procent rendement op hun investering willen verliezen.  [...] De Belgische regering las hier. Turkse president GŁl verwacht snel einde aan Twitter-blokkade van president Erdogan en dacht. De turken hebben Twitter bij de ballen, wij doen het beter wij pakken de Belgen die spaarcenten in GOOGLE hebben gestopt dan zijn we zeker dat die hun centen niet kunnen in veiligheid brengen.  [...]

Verkoop uw Google-aandelen  - Finance - Nieuws

Google wil internet met ballonnen tot bij iedereen krijgen - Belga Economie

Google wil internet met ballonnen tot bij iedereen krijgen - Belga Economie

Trends.be Belga Economie Google wil internet met ballonnen tot bij iedereen krijgen.  [...] (Belga) Internetgigant Google wil met grote heliumballonnen miljarden mensen op het internet krijgen, zelfs in arme en afgelegen regio's of rampgebieden. Het bedrijf is in Nieuw Zeeland een proef gestart met dertig ballonnen die signalen uitsturen, zo maakte Google zaterdag bekend.  [...] Project Loon komt uit de kokers van de mensen in het Google X laboratorium, dat eerder al op de proppen kwam met de Google Glasses en een wagen zonder chauffeur. Het bedrijf erkent dat niet alle ideeŽn meteen geld opleveren, maar wil met deze projecten helpen grote problemen te bestrijden en doorbraken creŽren die uiteindelijk meer mensen naar de Google-diensten zal leiden. (Belga).  [...]

Google wil internet met ballonnen tot bij iedereen krijgen - Belga Economie

Google is het sterkste merk, voor CŰte d'Or en Coca-Cola - Marketing & Sales - Ondernemen

Google is het sterkste merk, voor CŰte d'Or en Coca-Cola - Marketing & Sales - Ondernemen

Google is momenteel het sterkste merk in BelgiŽ. Dat blijkt uit de BrandAsset Valuator 2012, een studie van de reclamegroep Young & Rubicam.  [...] Het belang van intelligentie voor een sterk merk neemt al enige tijd toe, heet het. Dat zien we bij merken die met intelligente innovaties het leven van de Belg verrijken. Merken als Microsoft en Google hebben die behoefte ontdekt en blinken uit in wat ze doen.  [...] Het is ook niet zo dat wie in de media het hardste roept en daar het meeste geld aan besteedt, ook automatisch een sterk merk is. Als je de top tien van adverteerders van 2011 naast de top tien van sterke merken legt, krijg je een heel verschillend beeld. Google bijvoorbeeld is niet te vinden in de adverteerderstop.  [...]

Google is het sterkste merk, voor CŰte d'Or en Coca-Cola - Marketing & Sales - Ondernemen

Google werkt aan eigen zelfrijdende auto - Belga Economie

Google werkt aan eigen zelfrijdende auto - Belga Economie

(Belga) Google gaat zich op het terrein van de autobouwers wagen. Het internetconcern heeft een eerste prototype van zijn eigen zelfrijdende auto voorgesteld. Google wil kleine tweezitters met elektrische aandrijving bouwen, die stuur en pedalen afzweren.  [...] envankelijk zullen ongeveer 100 testwagens gebouwd worden, maakte Google in een blogbericht bekend in de afgelopen nacht. envankelijk zullen de auto's nog de bekende bedieningselementen hebben. Volgens projectleider Chris Urmson zal het werk aan een marktrijpe versie nog enkele jaren in beslag nemen.  [...] Het huidige prototype doet aan de buitenkant denken aan een mix tussen een Smart en een speelgoedauto. Google werkt al jaren aan technologie voor zelfrijdende auto's. De systemen zijn geÔnstalleerd in auto's van gevestigde waarden zoals Toyota. De eerste geruchten dat Google ook compleet eigen auto's wil ontwikkelen, staken vorig jaar de kop op. (Belga).  [...]

Google werkt aan eigen zelfrijdende auto - Belga Economie

Goudengids.be concurreert met digitale reclamebureaus  - E-Business - Nieuws

Goudengids.be concurreert met digitale reclamebureaus - E-Business - Nieuws

Verkopers van goudengids.be goochelen niet alleen meer met millimeters advertentieruimte of prijs per contact. Zij praten over PageRank, de formule die bepaalt hoe de zoekmachine van Google webpagina's waardeert. Zij beloven dat hun klanten dankzij hun goede diensten sneller worden gevonden op het internet.  [...] We positioneren ons als een one stop shop in digitale marketing voor kmo's. Voor de bakker om de hoek, een advocatenkantoor, een restaurant of een groter bedrijf. Zij kunnen bij ons terecht om hun website te ontwikkelen, om hem zo te organiseren dat hij snel wordt gevonden op Google of andere zoekmachines, om hun Facebook-pagina te maken, hun mobiele applicatie, noem maar op.  [...] Het is een drastische herpositionering. Dat is ook nodig. Precieze cijfers voor 2012 zijn er nog niet, maar volgens Lejeune heeft Truvo vorig jaar een kleine 120 miljoen euro omzet gehaald met een bedrijfskasstroom (ebitda) tussen 30 en 40 miljoen. Dat is maar ruwweg de helft van de omzet en slechts een kwart van de bedrijfskasstroom die Truvo in BelgiŽ in het topjaar 2007 haalde.  [...]

Goudengids.be concurreert met digitale reclamebureaus  - E-Business - Nieuws

Lage advertentieprijzen drukken winst Google - Belga Economie

(Belga) Internetgigant Google heeft de winst in het vierde kwartaal flink weten op te voeren, maar niet zo sterk als analisten hadden verwacht. Het bedrijf kampte met dalende prijzen voor advertenties, zo bleek uit de cijfers die het donderdag presenteerde.  [...] Google boekte een nettowinst van 3,4 miljard dollar (2,5 miljard euro), 17 procent meer dan een jaar eerder. Per aandeel komt dat neer op iets meer dan 12 dollar, waar analisten gemiddeld op 12,25 dollar per aandeel rekenden. De omzet steeg wel sterker dan verwacht tot 16,9 miljard dollar.  [...] Het groeiende internetgebruik via mobiele apparaten als smartphones en tablets vreet al geruime tijd aan de winst van Google. Mobiele reclame levert minder op dan advertenties die op gewone computers worden vertoond. De gemiddelde advertentieprijs daalde in het vierde kwartaal met 11 procent, aldus Google. (Belga).  [...]

Lage advertentieprijzen drukken winst Google - Belga Economie

'Mededingingsonderzoek bij Google op til' - Belga Economie

'Mededingingsonderzoek bij Google op til' - Belga Economie

(Belga) De Amerikaanse toezichthouder Federal Trade Commission (FTC) staat op het punt een onderzoek te beginnen naar de handel en wandel van Google in de online advertentiemarkt. De centrale vraag is of het internetbedrijf zijn leidende positie misbruikt door concurrenten te dwingen meer diensten af te nemen.  [...] De betreffende markt heeft een omvang van bijna 18 miljard dollar en behelst onder meer de verkoop van zogeheten banners op websites. De FTC boog zich in januari over de manier waarop Google zijn zoekresultaten presenteert, maar ondernam toen geen stappen tegen het bedrijf.  [...] Google maakte vorige week bekend dat de Canadese anti-kartelautoriteiten ook de zoekresultaten onder de loep gaan nemen. (Belga).  [...]

'Mededingingsonderzoek bij Google op til' - Belga Economie